Personal tools
Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information

Skip to content. | Skip to navigation

Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information
UMR 5205 CNRS / INSA de Lyon / Université Claude Bernard Lyon 1 / Université Lumière Lyon 2 / École Centrale de Lyon
You are here: Home > membres

Elise Lavoué

photo

Associate Professor

Team Situated Interaction, Collaboration, Adaptation and Learning
 
Institution (Université Jean Moulin Lyon 3)
Location Blaise Pascal (INSA)
 
E-mail elise.lavoue at liris.cnrs.fr
URL http://liris.cnrs.fr/~elavoue/
Contact details Publications

Publications LIRIS for Elise Lavoué (32)

  • 2017 (4)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Christine Michel, Elise Lavoué, Sébastien George & Min Ji (2017). « Supporting Awareness and Self-Regulation In Project-Based Learning through Personalized Dashboards ». International Journal of Technology Enhanced Learning, 22 p. HAL : hal-01384211.
    • Conferences (3)
      • International conferences with peer review (2)
        •  Baptiste Monterrat, Amel Yessad, François Bouchet, Elise Lavoué & Vanda Luengo (2017). « MAGAM : Un modèle générique pour l’adaptation multi-aspects dans les EIAH ». Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 9 june 2017, Strasbourg (France). HAL : hal-01517137.
        •  Mohamed Ez-Zaouia & Elise Lavoué (2017). « EMODA: a tutor oriented multimodal and contextual emotional dashboard ». Seventh International Learning Analytics & Knowledge Conference (LAK 2017), 17 march 2017, Vancouver (Canada), pp. 429-438. doi : 10.1145/3027385.3027434. HAL : hal-01497669. .
      • National conferences with peer review (1)
        •  Baptiste Monterrat, François Bouchet, Elise Lavoué & Vanda Luengo (2017). « Vers une adaptation des apprentissages générique et multi-aspects ». ORPHEE-RDV 2017 Atelier "Personnalisation et adaptation dans les environnements d'apprentissage : un regard interdisciplinaire sur les perspectives de recherche" -, 30 january 2017, Font-Romeu (France). HAL : hal-01523750. .
  • 2016 (6)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Gaëlle Molinari, Bruno Poellhuber, Jean Heutte, Elise Lavoué, Denise Sutter Widmer & Pierre-André Caron (2016). « L’engagement et la persistance dans les dispositifs de formation en ligne : regards croisés ». Distances et Médiations des Savoirs. HAL : hal-01294803.
    • Conferences (2)
      • International conferences with peer review (1)
      • National conferences with peer review (1)
        •  Gaëlle Molinari, Maxence Trannois, Aurélien Tabard & Elise Lavoué (2016). « EMORE-L : un outil de reporting des émotions pour l’apprentissage à distance ». Actes de la 28ième conférence francophone sur l’Interaction Homme-Machine, 28 october 2016, Fribourg (Suisse), pp. 167-176. doi : 10.1145/3004107.3004126. HAL : hal-01383943. .
    • HDR, thesis (1)
      • HDR (1)
        •  Elise Lavoué (2016). « Soutien à l’auto-régulation des apprenants : conception d’environnements informatiques réflexifs et engageants ». HAL : tel-01404242. .
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (2)
      •  Guillaume Chanel, D. Lalanne, Elise Lavoué, Kristine Lund, Gaëlle Molinari, Fabien Ringeval & A. Weidenberger (2016). « Adaptive group awareness for social regulation of emotions in computer-supported collaborative learning ». Grand Challenges in Technology Enhanced Learning 2: Perspectives of Research, Practice, and Policy Making Developed at the Alpine Rendez-Vous 2013, J. Eberle, K. Lund, P. Tchounikine, & F. Fischer, Springer, pp. 13-16. HAL : halshs-01337941.
      •  Guillaume Chanel, Denis Lalanne, Elise Lavoué, Kristine Lund, Gaëlle Molinari, Fabien Ringeval & Armin Weinberger (2016). « Grand Challenge Problem 2: Adaptive awareness for social regulation of emotions in online collaborative learning environments ». Grand Challenge Problems in Technology-Enhanced Learning II: MOOCs and Beyond, Eberle J, Lund K, Tchounikine P, Fischer F. (Eds.), Springer, pp. 13-16. HAL : hal-01230569. .
  • 2015 (6)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
    • Conferences (3)
      • International conferences with peer review (1)
        •  Baptiste Monterrat, Michel Desmarais, Elise Lavoué & Sébastien George (2015). « A Player Model for Adaptive Gamification in Learning Environments ». AIED 2015, Madrid (Espagne), pp. 297-306. HAL : hal-01165497. .
      • National conferences with peer review (2)
        •  Baptiste Monterrat, Michel Desmarais, Elise Lavoué & Sébastien George (2015). « Modèle de joueur pour la ludification adaptative d'une plateforme d'apprentissage ». EIAH 2015, Agadir (Maroc), pp. 348-359. HAL : hal-01165489. .
        •  Rubiela Carrillo, Elise Lavoué & Yannick Prié (2015). « Vers l'analyse de l'engagement de l'apprenant : une approche par la visualisation multi-échelle de traces hétérogènes ». Deuxième journée EIAH & IA, 3 july 2015, Rennes (France). HAL : hal-01231811. .
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (2)
      •  Conole Gráinne, Klobucar Tomaz, Rensing Christoph, Konert Johannes & Elise Lavoué (2015). « Design for Teaching and Learning in a Networked World ». , Springer. HAL : hal-01212118.
      •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2015). « Toward an Adaptive Gamification System for Learning Environments ». Computer Supported Education, Susan Zvacek, Maria Teresa Restivo, James Uhomoibhi, Markus Helfert, Springer, pp 115-129. doi : 10.1007/978-3-319-25768-6_8. HAL : hal-01230587.
  • 2014 (1)
    • Conferences (1)
      • International conferences with peer review (1)
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2014). « Motivation for Learning: Adaptive Gamification for Web-based Learning Environments ». 6th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2014), 3 april 2014, Barcelona (Espagne), pp. 117-125. HAL : hal-01130791. .
  • 2013 (7)
    • Conferences (5)
      • International conferences with peer review (5)
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Toward Personalised Gamification for Learning Environments ». 4th Workshop on Motivational and Affective Aspects in Technology Enhanced Learning (MATEL 2013) in conjonction with EC-TEL 2013, 18 september 2013, Paphos (Chypre). HAL : hal-00869210.
        •  Elise Lavoué, Gaëlle Molinari, Safè Khezami & Yannick Prié (2013). « How do Students Use Socio-Emotional Markers for Self-Reflection on their Group Work in CSCL Settings? A Study with Visu: a Synchronous and Delayed Reflection Tool. ». CSCL 2013 - 10th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, Madison, US (États-Unis), p. 00. HAL : hal-00837863.
        •  Elise Lavoué, Safè Khezami, Gaëlle Molinari & Yannick Prié (2013). « The Visu Reflection Tool for Socio-Emotional Awareness in CSCL situations ». Alpine Rendez-Vous (ARV) 2013, Villars-de-Lans, Villars-de-Lans (France), p. 00. HAL : hal-00837825. .
        •  Min Ji, Christine Michel, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « An Architecture to Combine Activity Traces and Reporting Traces to Support Self-Regulation Processes ». 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), 15 july 2013, Beijing (China), pp. 87-91. doi : 10.1109/ICALT.2013.30. HAL : hal-01339175.
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué, Karim Sehaba & Sébastien George (2013). « Identifying Learner’s Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner’s Traces of Interaction ». 5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), 6 may 2013, Aachen (Allemagne), pp. 339-350. doi : 10.5220/0004386903390350. HAL : hal-01339159.
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (2)
      •  Elise Lavoué & Stéphanie Mailles-Viard Metz (2013). « Actes de l'Atelier ApRA "Apprentissage en Réseau et Auto-régulation" ». , Université Paul Sabatier. HAL : hal-00869203.
      •  Elise Lavoué & Stéphanie Mailles-Viard Metz (2013). « Actes du workshop « Apprentissage en Réseau et Auto-régulation » (ApRA 2013) ». , IRIT Press 2013. HAL : hal-01339269.
  • 2012 (3)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Elise Lavoué, Sébastien George & Patrick Prévôt (2012). « Development of an Assistance Environment for Tutors Based on a Co-Adaptive Design Approach ». Behaviour and Information Technology, vol. 31, 2, pp. 127-141. HAL : hal-00652620. .
    • Conferences (1)
      • International conferences with peer review (1)
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
      •  Elise Lavoué & Jean-Luc Rinaudo (2012). « Numéro spécial STICEF "Individualisation, personnalisation et adaptation des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain" ». , Ecole Normale Supérieure de Lyon. HAL : hal-00869208.
  • 2011 (5)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Elise Lavoué, Sébastien George & Patrick Prévôt (2011). « A Knowledge Management Tool for the Interconnection of Communities of Practice ». International Journal of Knowledge Management, vol. 7, 1, pp. 55-76. HAL : hal-00652624.
    • Conferences (2)
      • International conferences with peer review (1)
        •  Elise Lavoué (2011). « Social Tagging to Enhance Collaborative Learning ». 10th International Conference on Web-based Learning (ICWL 2011), 10 december 2011, Hong-Kong (Hong-Kong), pp. 92-101. HAL : hal-00652614. .
      • National conferences with peer review (1)
        •  Elise Lavoué (2011). « TaCS : une plate-forme collaborative à base de tags pour l'apprentissage ». Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Conférence EIAH'2011, Mons (Belgium), pp. 163-175. HAL : hal-00608039. .
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (2)
      •  Elise Lavoué (2011). « A Knowledge Management System and Social Networking Service to connect Communities of Practice ». Knowledge Discovery, Knowledge Engineering and Knowledge Management, Fred A, Dietz J.L.G, Liu K, Filipe J., Springer, pp. 310-322. HAL : hal-00652616. .
      •  Christine Michel & Elise Lavoué (2011). « KM and Web 2.0 Methods for Project-Based Learning. MEShaT: a Monitoring and Experience Sharing Tool ». Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age, Ifenthaler D, Isaias P, Spector J.M, Kinshuk, Sampson D., Springer, pp. 49-66. HAL : hal-01354539.

External publications

Publications outside LIRIS for Elise Lavoué (48)

  • 2014 (12)
    • Journals (3)
      • International journals with peer review (3)
    • Conferences (9)
      • International conferences with peer review (7)
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué & Karim Sehaba (2014). « Penser engagement et/ou présence pour l'apprentissage en environnements virtuels ». Immersive Learning and Education workshop, in conjunction with EUROGRAPHICS 2014, 14 april 2014, Strasbourg (France). HAL : hal-01131231.
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué & Karim Sehaba (2014). « Penser engagement et/ou présence pour l'apprentissage en environnements virtuels ». Immersive Learning and Education workshop, in conjunction with EUROGRAPHICS 2014, 7 april 2014, Strasbourg (France). HAL : hal-01134624.
        •  Min Ji, Christine Michel, Elise Lavoué & Sébastien George (2014). « DDART: An awareness system to favor reflection during project-based learning ». 4th Workshop on Awareness and Reflection in Technology-Enhanced Learning (ARTEL 2014) in conjunction with the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), 16 september 2014, Graz (Austria), pp. 81-83. HAL : hal-01134626.
        •  Ribeiro Claudia, Elise Lavoué, Karim Sehaba, Pereira Joao & Hauge Jannicke Baalsrud (2014). « Identifying Engagement with Learning in Serious Games ». 1st Workshop on Learning Analytics for and in serious games (LASG 2014) in conjunction with the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), 17 september 2014, Graz (Austria), pp. 26-28. HAL : hal-01134642.
        •  Min Ji, Christine Michel, Elise Lavoué & Sébastien George (2014). « DDART, a Dynamic Dashboard for Collection, Analysis and Visualization of Activity and Reporting Traces ». 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), Graz, Austria, 16-19 September 2014, 19 september 2014, Graz (Austria), pp. 440-445. doi : 10.1007/978-3-319-11200-8_39. HAL : hal-01130922. .
        •  Gaëlle Molinari, Mireille Betrancourt & Elise Lavoué (2014). « Les émotions dans l’apprentissage collaboratif à distance : quels outils pour les accompagner ? ». Colloque international sur les TIC en éducation : bilan, enjeux actuels et perspectives futures, 2 may 2014, Montreal (Canada). HAL : hal-01134625.
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2014). « A Framework to Adapt Gamification in Learning Environments ». 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), 19 september 2014, Graz (Austria), pp. 578-579. HAL : hal-01130795.
      • National conferences with peer review (2)
        •  Joseph Garnier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Jean-Charles Marty (2014). « Approche basée sur les traces d'interactions modélisées pour des agents socio-émotionnels dans les jeux vidéo ». Workshop Affect, Compagnon Artificiel, Interaction (WACAI 2014), 1 july 2014, Rouen (France), pp. 30-35. HAL : hal-01134726. .
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2014). « Vers une ludification personnalisée dans une plateforme d’Ancrage Mémoriel® ». Atelier "Serious games, jeux épistémiques numériques", 6ème Conférence Nationale sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2013), 28 may 2014, Toulouse (France), pp. 19-23. HAL : hal-01134690.
  • 2013 (9)
    • Conferences (8)
      • International conferences with peer review (6)
        •  Sébastien George, Elise Lavoué & Baptiste Monterrat (2013). « An Environment to Support Collaborative Learning by Modding ». 8th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2013), 21 september 2013, Paphos (Chypre), pp. 111-124. HAL : hal-00869190. .
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué, Karim Sehaba & Sébastien George (2013). « Identifying Learner's Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner's Traces of Interaction ». 5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), 8 may 2013, Aachen (Allemagne), pp. 339-350. HAL : hal-00854579. .
        •  Patrice Bouvier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Using Traces to Qualify Learner's Engagement in Game-Based Learning ». 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), 18 july 2013, Beijing (China), pp. 87-91. HAL : hal-00854614. .
        •  Min Ji, Christine Michel, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Combining Activity Traces and Reporting Traces to Support Self-Regulation Processes ». 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), 18 july 2013 (France), pp. 432-436. HAL : hal-00854601. .
        •  Mathieu Loiseau, Elise Lavoué, Jean-Charles Marty & Sébastien George (2013). « Raising awareness on Archaeology: A Multiplayer Game-Based Approach with Mixed Reality ». 7th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2013), 4 october 2013, Porto (Portugal), pp. 336-343. HAL : hal-00870447. .
        •  Gaëlle Molinari & Elise Lavoué (2013). « Reflection-in and reflection-on action in CSCL settings: How do students use socio-emotional markers set during interaction to regulate their collaboration processes? ». Workshop on Designing for Distributed Regulatory Processes in CSCL in conjonction with the 10th International Conference on Computer Collaborative Learning (CSCL 2013), 15 june 2013, Madison (États-Unis). HAL : hal-01131220.
      • National conferences with peer review (2)
        •  Min Ji, Christine Michel, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Combinaison de traces d'activités et de reporting pour soutenir des processus d'autorégulation ». 6ème Conférence Nationale sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2013), 31 may 2013, Toulouse (France), pp. 267-278. HAL : hal-00840196. .
        •  Patrice Bouvier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Approche qualitative pour identifier et qualifier l'engagement des joueurs à partir de leurs traces d'interaction ». Conférence en Ingénierie des Connaissances (IC 2013), 5 july 2013, Lille (France), 16 p. HAL : hal-01134721. .
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
      •  Elise Lavoué & Stéphanie Mailles-Viard Metz (2013). « Apprentissage en réseau et autorégulation ». , EIAH 2013. HAL : halshs-00954456.
  • 2012 (5)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Elise Lavoué (2012). « The design of TaCS: Applying social tagging to enhance learning ». International Journal of Learning Technology (IJLT), vol. 7, 3, pp. 314-330. HAL : hal-00731092. .
    • Conferences (4)
      • International conferences with peer review (3)
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2012). « Learning Game 2.0: Support for Game Modding as a Learning Activity ». 6th European Conference on Games Based Learning (ECGBL 2012), 5 october 2012, Cork (Irlande), pp. 340-347. HAL : hal-00738749. .
        •  Christine Michel, Elise Lavoué & Laurent Piétrac (2012). « A Dashboard to Regulate Project-Based Learning ». 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2012), 21 september 2012, Saarbrücken (Allemagne), pp. 250-263. HAL : hal-00736750. .
        •  Elise Lavoué (2012). « Towards Social Learning Games ». 11th International Conference on Web-based Learning (ICWL 2012), 4 september 2012, Sinaia (Roumanie), pp. 168-177. HAL : hal-00731093. .
      • National conferences with peer review (1)
        •  Baptiste Monterrat, Elise Lavoué & Sébastien George (2012). « Learning game 2.0 : Support à l'Apprentissage Collaboratif par la Modification de Jeux Vidéo ». Conférence TICE 2012, 13 december 2012, Lyon (France), pp. 98-109. HAL : hal-00840194. .
  • 2011 (1)
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
      •  Christine Michel & Elise Lavoué (2011). « KM and WEB 2.0 methods for project-based learning. MESHAT : a monitoring and experience sharing tool ». Multiple Perspectives on Problem Solving and Learning in the Digital Age, Ifenthaler D, Isaias P, Spector J.M, Kinshuk, Sampson D., Springer, pp. 49-66. ArXiv : 1112.3726. HAL : hal-00497922. .
  • 2010 (2)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Elise Lavoué & Sébastien George (2010). « Supporting the Interconnection of Communities of Practice: The example of TE-Cap 2 ». International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, vol. 5, 2, pp. 37-57. HAL : hal-00652622. .
    • Conferences (1)
      • International conferences with peer review (1)
        •  Christine Michel & Elise Lavoué (2010). « Combiner suivi de l'activité et partage d'expériences en apprentissage par projet pour les acteurs tuteurs et apprenants ». 7ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement (TICE 2010), 8 december 2010, Nancy (France), 8p. ArXiv : 1010.2138. HAL : hal-00525228. .
  • 2009 (5)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2009). « Supporting a virtual community of tutors in experience capitalising ». International Journal of Web Based Communities, vol. 5, 3, pp. 407-427. HAL : hal-00392790. .
    • Conferences (4)
      • International conferences with peer review (2)
        •  Christine Michel & Elise Garrot-Lavoué (2009). « MEShaT: Monitoring and experience sharing tool for project-based learning. ». IADIS International Conference Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA 2009), 22 november 2009, Rome (Italie), pp. 69-76. ArXiv : 0911.0310. HAL : hal-00429270. .
        •  Elise Garrot-Lavoué (2009). « Interconnection of Communities of Practice: A Web Platform for Knowledge Management. ». Firth International Conference on Knowledge Management and Information Sharing (KMIS 2009), 8 october 2009, Madeira (Portugal), pp. 13-20. ArXiv : 1201.1425. HAL : hal-00652613. .
      • National conferences with peer review (2)
        •  Elise Garrot-Lavoué, Sébastien George & Patrick Prévôt (2009). « Outil de gestion des connaissances d'une Interconnexion de Communautés de Pratique ». 20es Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances, 29 may 2009, HAMMAMET (Tunisie), pp. 25-36. HAL : hal-00377327. .
        •  Elise Garrot-Lavoué, Sébastien George & Patrick Prévôt (2009). « Rôles du tuteur ». Workshop " Instrumentation des activités du tuteur : Environnements de supervision, usages et ingénierie ", Conférence EIAH 2009, 23 june 2009, Le Mans (France), pp. 15-22. HAL : hal-00652626. .
  • 2008 (1)
    • HDR, thesis (1)
      • Thesis (1)
        •  Elise Garrot (2008). « Plate-forme support à l'Interconnexion de Communautés de Pratique. Application au tutorat avec TE-Cap ». HAL : tel-00392690. .
  • 2007 (8)
    • Journals (2)
      • National journals with peer review (2)
        •  Christine Michel, Sébastien George & Elise Garrot (2007). « Activités collectives et instrumentation. Étude de pratiques dans l'enseignement supérieur ». Distances et savoirs, vol. 5, 4, pp. 527-546. ArXiv : 0906.3084. HAL : hal-00279738. .
        •  Elise Garrot (2007). « Assistance au tuteur : Prototype d'un système pour l'adaptation de situations d'apprentissage aux apprenants ». Revue des Sciences et Technologies de l'Information - Série TSI : Technique et Science Informatiques, vol. 26, 6, pp. 723-750. HAL : hal-00178420. .
    • Conferences (6)
      • International conferences with peer review (5)
        •  Christine Michel, Elise Garrot & Sébastien George (2007). « Instrumented Collective Learning Situations (ICLS): the Gap between Theoretical Research and Observed Practices. ». 18th Internationale Conference on Society for Information Technology and Teacher Education (SITE 2007), 26 march 2007, San Antonio (États-Unis), pp. 895-901. ArXiv : 0707.2934. HAL : hal-00163989. .
        •  Christine Michel, Elise Garrot & Sébastien George (2007). « Situations d'apprentissage collectives instrumentées : étude de pratiques dans l'enseignement supérieur ». 3ème Conférence en Environnement Informatique pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2007), Lausanne, Suisse, 27-29 Juin 2007,, 27 june 2007, Lausanne (Suisse), pp. 185-196. ArXiv : 0707.3014. HAL : hal-00163999. .
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2007). « A Platform to Support a Virtual Community of Tutors in Experience Capitalizing ». Web Based Communities Conference (WBC 2007), 18 february 2007, Salamanca (Espagne), pp. 103-110. HAL : hal-00165387. .
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2007). « The Development of TE-Cap: an Assistance Environment for Online Tutors ». Second European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2007), Crete (Grèce), pp. 481-486. HAL : hal-00178426. .
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2007). « Instrumentation d'une communauté de pratique virtuelle : illustration avec le portail TE-Cap ». 2nd International Workshop On Learning and working in CoPs, 26 june 2007, Lausanne (Suisse), pp. 42-51. HAL : hal-00165374. .
      • National conferences with peer review (1)
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2007). « TE-Cap : une plate-forme support au partage et à la capitalisation d'expériences entre tuteurs ». 3ème conférence en Environnement Informatique pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2007), 27 june 2007, Lausanne (Suisse), pp. 185-196. HAL : hal-00165368. .
  • 2006 (4)
    • Conferences (4)
      • International conferences with peer review (2)
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2006). « A System to Support Tutors in Adapting Distance Learning Situations to Students ». 2nd International Conference on Web Information Systems (WEBIST 2006), 11 april 2006, Setúbal (Portugal), pp. 261-267. HAL : hal-00165385. .
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2006). « Design of an Assistance Tool to Support the Tutor in the Setting-up of Learning Situations ». 17th Information Resources Management Association International Conference (IRMA 2006), 21 may 2006, Washington (États-Unis), pp. 424-427. HAL : hal-00165386. .
      • National conferences with peer review (2)
        •  Elise Garrot (2006). « Un système pour conseiller le tuteur de situations d'apprentissage collaboratives ». Rencontres Jeunes Chercheurs en EIAH (RJC-EIAH 2006), 11 may 2006, Evry (France), pp. 99-106. HAL : hal-00165370. .
        •  Elise Garrot, Bernard Bourriquen, Jean-Pierre David, Sébastien George, Hélène Godinet, Elizabeth Medelez & Stéphanie Metz (2006). « Caractérisation des Situations d'Apprentissage Collectives et Instrumentées dans le supérieur ». Colloque de la 8ème Biennale de l'éducation, 11 april 2006, Lyon (France). HAL : hal-00165379.
  • 2005 (1)
    • Conferences (1)
      • National conferences with peer review (1)
        •  Elise Garrot, Sébastien George & Patrick Prévôt (2005). « Conception d'un système d'aide au tuteur à la préparation de situations d'apprentissage ». 2èmes rencontres des Sciences et Technologies de l'Information (ASTI 2005), 24 october 2005, Clermont-Ferrand (France), 4 p. HAL : hal-00165383. .

Last update : 2016-02-04 13:08:22