Personal tools
Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information

Skip to content. | Skip to navigation

Laboratoire d'InfoRmatique en Image et Systèmes d'information
UMR 5205 CNRS / INSA Lyon / Université Claude Bernard Lyon 1 / Université Lumière Lyon 2 / École Centrale de Lyon
You are here: Home > membres

Karim Sehaba

photo

Associate Professor (HDR)

Team Situated Interaction, Collaboration, Adaptation and Learning
 
Institution Lumière University of Lyon 2
Location Blaise Pascal (INSA)
 
E-mail karim.sehaba at liris.cnrs.fr
URL http://liris.cnrs.fr/~ksehaba/
Contact details Publications

Publications LIRIS for Karim Sehaba (65)

  • 2017 (2)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Karim Sehaba, Olivier Champalle & Alain Mille (2017). « Assisting activity analysis in professional learning environments. Case study: activity analysis of trainees on nuclear power plant full-scale simulators ». International Journal of Learning Technology, vol. 12, 2, pp. 88-118. HAL : hal-01639886.
    • Conferences (1)
      • International conferences with peer review (1)
        •  Afef Ghannem, Khchérif Raoudha, Henda Hajjami Ben Ghézala & Karim Sehaba (2017). « Towards Serious Game Content-Extraction for a Pedagogical Evaluation ». International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT), 3 july 2017, Timisoara (Roumanie). HAL : hal-01639825.
  • 2016 (9)
    • Journals (3)
      • International journals with peer review (1)
      • National journals with peer review (2)
        •  Olivier Champalle, Karim Sehaba & Alain Mille (2016). « Observation et analyse de comportements des utilisateurs à base de traces. ». Revue des Sciences et Technologies de l'Information - Série TSI : Technique et Science Informatiques. HAL : hal-01361193.
        •  Karim Sehaba & Revy Phillipe (2016). « Evaluation des fonctions cognitives et linguistiques à l’aide d’un serious game adaptatif ». Rééducation orthophonique. HAL : hal-01337439.
    • Conferences (6)
      • International conferences with peer review (5)
        •  Joseph Garnier, Jean-Charles Marty & Karim Sehaba (2016). « Familiarity Detection with the Component Process Model ». 16th International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA 2016), 23 september 2016, Los Angeles, CA (États-Unis), pp. 373-377. doi : 10.1007/978-3-319-47665-0_36. HAL : hal-01531558. .
        •  Joseph Garnier, Jean-Charles Marty & Karim Sehaba (2016). « Familiarity and Goal Relevance Detection with the Component Process Model ». The Sixteenth International Conference on Intelligent Virtual Agents (IVA 2016), 23 september 2016, Los Angeles, California (États-Unis). HAL : hal-01361197.
        •  López-Arcos José Rafael, Jean-Charles Marty, Karim Sehaba & Luis Gutiérrez Vela1 Francisco (2016). « A formal method to design and evaluate interactive stories for pervasive learning games ». 10th European Conference on Games Based Learning, 7 october 2016, Paisley, Scotland (Royaume-Uni), pp. 381-390. HAL : hal-01361205.
        •  Hallifax Stuart, Karim Sehaba, Benoît Encelle & Jean-Charles Marty (2016). « Creation of GBL scenarios for multi-device environments ». 10th European Conference on Games Based Learning, 7 september 2016, Paisley, Scotland (Royaume-Uni), pp. 256-264. HAL : hal-01361212.
        •  Aarij Hussaan & Karim Sehaba (2016). « Consistency verication of learner proles in adaptive serious games ». ELEVENTH EUROPEAN CONFERENCE ON TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING, 16 september 2016, Lyon (France). HAL : hal-01337442.
      • National conferences with peer review (1)
  • 2015 (7)
    • Journals (2)
      • International journals with peer review (1)
        •  Karim Sehaba & Audrey Serna (2015). « Decoding social situations in adolescents with Asperger through a serious game ». AMSE, Journal of the Association for the Advancement of Modelling and Simulation Techniques in Enterprises (Special edition HANDICAP), vol. 75, 2, pp. 234-246. HAL : hal-01205734.
      • National journals with peer review (1)
        •  Karim Sehaba & Aarij Hussaan (2015). « Architecture et modèles génériques pour la génération adaptative des scénarios de jeux sérieux. Application : Jeu d’évaluation et de rééducation cognitives ». Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation. HAL : hal-01205732.
    • Conferences (5)
      • International conferences with peer review (2)
      • National conferences with peer review (3)
        •  Mohammed Tadlaoui, Sébastien George & Karim Sehaba (2015). « Approche pour la recommandation de ressources pédagogiques basée sur les liens sociaux ». 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Conférence EIAH 2015, 5 june 2015, Agadir (Maroc), pp. 192-203. HAL : hal-01405948. .
        •  Joseph Garnier, Karim Sehaba & Jean-Charles Marty (2015). « En immersion avec des Personnages Non-Joueurs socio-émotionnels ». Plate-forme Intelligence Artificielle, Jeux-Vidéo et IA (PFIA15), Rennes (France). HAL : hal-01531536. .
        •  Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien George (2015). « Approche pour la recommandation de ressources pédagogiques basée sur les liens sociaux ». 7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), 5 june 2015, Agadir (Maroc). HAL : hal-01205736.
  • 2014 (15)
    • Journals (2)
      • International journals with peer review (2)
    • Conferences (11)
      • International conferences with peer review (6)
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué & Karim Sehaba (2014). « Penser engagement et/ou présence pour l'apprentissage en environnements virtuels ». Immersive Learning and Education workshop, in conjunction with EUROGRAPHICS 2014, 7 april 2014, Strasbourg (France). HAL : hal-01134624.
        •  Aarij Mahmood Hussaan & Karim Sehaba (2014). « Extracting knowledge in a game-based learning environment from interaction traces ». The 8th European Conference on Games Based Learning (ECGBL'14), 10 october 2014, Berlin (Allemagne), pp. 1-9. HAL : hal-01301098.
        •  Aarij Mahmood Hussaan & Karim Sehaba (2014). « Learn and Evolve the Domain model in Intelligent Tutoring Systems: Approach based on Interaction traces ». 7th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU'14), 1 april 2014, Barcelone (Espagne), pp. 197-204. HAL : hal-01301052.
        •  Abir Béatrice Karami, Karim Sehaba & Benoît Encelle (2014). « Learn to Adapt based on Users' Feedback ». IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 25 august 2014, Édimbourg (Royaume-Uni), pp. 625-630. doi : 10.1109/ROMAN.2014.6926322. HAL : hal-01313168.
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué & Karim Sehaba (2014). « Penser engagement et/ou présence pour l'apprentissage en environnements virtuels ». Immersive Learning and Education workshop, in conjunction with EUROGRAPHICS 2014, 14 april 2014, Strasbourg (France). HAL : hal-01131231.
        •  Ribeiro Claudia, Elise Lavoué, Karim Sehaba, Pereira Joao & Hauge Jannicke Baalsrud (2014). « Identifying Engagement with Learning in Serious Games ». 1st Workshop on Learning Analytics for and in serious games (LASG 2014) in conjunction with the 9th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2014), 17 september 2014, Graz (Austria), pp. 26-28. HAL : hal-01134642.
      • National conferences with peer review (5)
        •  Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien Georges (2014). « Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligne ». Journée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", 10 october 2014, Chambéry (France). HAL : hal-01497876.
        •  Abir-Beatrice Karami, Karim Sehaba & Benoît Encelle (2014). « Apprentissage de connaissances d'adaptation à partir des feedbacks des utilisateurs ». IC - 25èmes Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances, 16 may 2014, Clermont-Ferrand (France), pp. 125-136. HAL : hal-01015966. .
        •  Joseph Garnier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Jean-Charles Marty (2014). « Approche basée sur les traces d'interactions modélisées pour des agents socio-émotionnels dans les jeux vidéo ». Worshop Affects, Compagnons Artificiels, Interaction (WACAI 2014), 1 july 2014, Rouen (France), pp. 30-35. HAL : hal-01531497. .
        •  Joseph Garnier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Jean-Charles Marty (2014). « Approche basée sur les traces d'interactions modélisées pour des agents socio-émotionnels dans les jeux vidéo ». Workshop Affect, Compagnon Artificiel, Interaction (WACAI 2014), 1 july 2014, Rouen (France), pp. 30-35. HAL : hal-01134726. .
        •  Karim Sehaba & Audrey Serna (2014). « Serious game pour le décodage des situations sociales chez les adolescents Asperger ». Handicap 2014, 8ème congrès sur les aides techniques pour les personnes en situation de handicape, les technologies d’assistance : de la compensation à l’autonomie., 11 june 2014, Paris (France), pp. 132-137. HAL : hal-01313172.
    • HDR, thesis (1)
      • HDR (1)
        •  Karim Sehaba (2014). « Adaptation dynamique des Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain ». HAL : hal-01470080.
    • Others (1)
      •  Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien George (2014). « Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligne ». Journée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", 10 october 2014, Chambéry (France). HAL : hal-01283753.
  • 2013 (11)
    • Journals (2)
      • International journals with peer review (2)
        •  Karim Sehaba & Aarij Mahmood Hussaan (2013). « GOALS: Generator Of Adaptive Learning Scenarios ». International Journal of Learning Technology (IJLT), vol. 8, pp. 224-245. doi : 10.1504/IJLT.2013.057061. HAL : hal-01339255.
        •  Karim Sehaba & Aarij Mahmood Hussaan (2013). « Adaptive serious game for the re-education of cognitive disorders ». AMSE journals, Advances in modelling, series Modelling C, vol. 73, pp. 148-159. HAL : hal-01339283.
    • Conferences (8)
      • International conferences with peer review (6)
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué, Karim Sehaba & Sébastien George (2013). « Identifying Learner's Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner's Traces of Interaction ». 5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), 8 may 2013, Aachen (Allemagne), pp. 339-350. HAL : hal-00854579. .
        •  Patrice Bouvier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Using Traces to Qualify Learner's Engagement in Game-Based Learning ». 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2013), 18 july 2013, Beijing (China), pp. 87-91. HAL : hal-00854614. .
        •  Olivier Champalle, Karim Sehaba & Alain Mille (2013). « Capitalize and share observation and analysis knowledge to assist trainers in professional training with simulation Case of training and skills maintain of Nuclear Power Plant control room staff ». CSEDU 2013 - 5th International Conference on Computer Supported Education,, 6 may 2013, Aachen (Allemagne), pp. 627-632. doi : 10.5220/0004388806270632. HAL : hal-01339181.
        •  Patrice Bouvier, Elise Lavoué, Karim Sehaba & Sébastien George (2013). « Identifying Learner’s Engagement in Learning Games: a Qualitative Approach based on Learner’s Traces of Interaction ». 5th International Conference on Computer Supported Education (CSEDU 2013), 6 may 2013, Aachen (Allemagne), pp. 339-350. doi : 10.5220/0004386903390350. HAL : hal-01339159.
        •  Aarij Mahmood Hussaan & Karim Sehaba (2013). « Adaptive Serious Game for Rehabilitation of persons with cognitive disabilities ». The 13th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 15 july 2013, Beijing (China), pp. 65-69. HAL : hal-01339183.
        •  Abir Béatrice Karami, Karim Sehaba & Benoît Encelle (2013). « Towards Adaptive Robots based on Interaction Traces: A User Study ». The 16th International Conference on Advanced Robotics, ICAR 2013., 25 november 2013, Montevideo (Uruguay), pp. 1-6. HAL : hal-01339266.
      • National conferences with peer review (2)
        •  Patrice Bouvier, Karim Sehaba, Elise Lavoué & Sébastien George (2013). « Approche qualitative pour identifier et qualifier l'engagement des joueurs à partir de leurs traces d'interaction ». Conférence en Ingénierie des Connaissances (IC 2013), 5 july 2013, Lille (France), 16 p. HAL : hal-01134721. .
        •  Olivier Champalle & Karim Sehaba (2013). « Réutiliser les connaissances d’expert pour assister l’analyse de l’activité sur simulateur pleine échelle de conduite de centrale nucléaire - Approche à base de M-Trace ». EGC 2013 - 13e Conférence Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, 29 january 2013, Toulouse (France), pp. 115-120. HAL : hal-01351701.
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
  • 2012 (9)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Karim Sehaba (2012). « Système d’aide adaptatif à base de traces ». Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, vol. 9, pp. 55-70. HAL : hal-01353033.
    • Conferences (7)
      • International conferences with peer review (5)
        •  Karim Sehaba (2012). « Partage d'expériences entre utilisateurs différents : Adaptation des modalités d'interaction ». IC 2011, 22èmes Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances, 20 may 2012, Chambéry (France), pp. 639-656. HAL : hal-00746729. .
        •  Olivier Champalle, Karim Sehaba & Alain Mille (2012). « Observations models to track learners' activity during training on a Nuclear Power Plant Full-Scope Simulator ». 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2012), 18 september 2012, Saarbrücken (Allemagne), pp. 546-546. doi : 10.1007/978-3-642-33263-0_62. HAL : hal-01353032.
        •  Olivier Champalle, Karim Sehaba, Dino Cosmas, Alain Mille & Yannick Prié (2012). « Assistance to trainers for the observation and analysis activities of operators trainees on Nuclear Power Plant Full-Scope Simulator ». International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems (INCoS 2012), 19 september 2012, BUCHAREST (Roumanie), pp. 33-40. doi : 10.1109/iNCoS.2012.45. HAL : hal-01353031.
        •  Karim Sehaba (2012). « Sharing experiences between learners with different profiles : adaptation of interaction traces ». The 12th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 4 july 2012, Rome (Italie), pp. 488-492. doi : 10.1109/ICALT.2012.53. HAL : hal-01353029.
        •  Aarij Mahmood Hussaan & Karim Sehaba (2012). « Generator of Adaptive Learning Scenarios : Design and Evaluation in The project CLES ». 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2012), 18 september 2012, Saarbrücken (Allemagne), pp. 166-179. doi : 10.1007/978-3-642-33263-0_14. HAL : hal-01353030.
      • National conferences with peer review (2)
        •  Karim Sehaba & Aarij Mahmood Hussaan (2012). « Jeux sérieux adaptatifs pour la rééducation des troubles cognitifs ». Handicap 2012, 7ème congrès sur les aides techniques pour les personnes handicapées, L'interdisciplinarité au service de la personne en quête d'autonomie, 13 june 2012, Paris (France), pp. 15-20. HAL : hal-01353028.
        •  Olivier Champalle & Karim Sehaba (2012). « Assistance aux formateurs pour l'observation et l'analyse des activités des opérateurs-stagiaires sur simulateurs pleine échelle de conduite de centrale nucléaire ». TICE 2012 (Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement), 11 december 2012, Lyon (France), pp. 20-30. HAL : hal-01353119.
    • Others (1)
      •  Abir Béatrice Karami, Benoît Encelle & Karim Sehaba (2012). « Towards social and adaptive companion robots: a position paper ». WACAI 2012 - Workshop Affect, Compagnon Artificiel, Interaction., 15 november 2012, Grenoble (France). HAL : hal-01353120.
  • 2011 (9)
    • Journals (1)
    • Conferences (6)
      • International conferences with peer review (6)
        •  Aarij Mahmood Hussaan & Karim Sehaba (2011). « A System for Generating Pedagogical Scenarios for Serious Games ». International Conference on Computer Supported Education, 6 may 2011, Noordwijerhout (Pays-Bas), pp. 246-251. doi : 10.5220/0003336002460251. HAL : hal-01354382.
        •  Aarij Mahmood Hussaan, Karim Sehaba & Alain Mille (2011). « Helping Children with Cognitive Disabilities through Serious Games: Project CLES ». The 13th International ACM SIGACCESS Conference on Computers and Accessibility, ASSETS 2011, 24 october 2011, Dundee, Scotland (Royaume-Uni), pp. 251-252. doi : 10.1145/2049536.2049592. HAL : hal-01354505.
        •  Olivier Champalle, Karim Sehaba, Alain Mille & Yannick Prié (2011). « A framework for observation and analysis of learners’ behavior in a full-scope simulator of a nuclear power plant - Approach based on modelled traces ». ICALT 2011 - The 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 6 july 2011, Athens, Georgia (États-Unis), pp. 30-31. doi : 10.1109/ICALT.2011.17. HAL : hal-01354414.
        •  Karim Sehaba (2011). « Adaptation of Shared Traces in e-learning Environment ». The 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 6 july 2011, Athens, Georgia (États-Unis), pp. 103-104. doi : 10.1109/ICALT.2011.36. HAL : hal-01354410.
        •  Karim Sehaba & Stéphanie Mailles-Viard Metz (2011). « Using interaction traces for evolutionary design support - Application on the Virtual Campus VCIel ». International Conference on Computer Supported Education, 6 may 2011, Noordwijkerhout (Pays-Bas), pp. 237-242. doi : 10.5220/0003299602370242. HAL : hal-01354405.
        •  Aarij Mahmood Hussaan, Karim Sehaba & Alain Mille (2011). « Tailoring Serious Games with Adaptive Pedagogical Scenarios : A Serious Game for persons with cognitive disabilities ». The 11th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 6 july 2011, Athens, Georgia (États-Unis), pp. 486-490. doi : 10.1109/ICALT.2011.152. HAL : hal-01354406.
    • Others (2)
      •  Olivier Champalle, Karim Sehaba, Alain Mille & Yannick Prié (2011). « Des transformations à bases de règles pour capitaliser et partager l’expertise d’observation de l’activité sur simulateur pleine échelle ». IC 2011 - 22èmes Journées francophones d’Ingénierie des Connaissances, 16 may 2011, Chambéry (France). HAL : hal-01354412.
      •  Olivier Champalle, Karim Sehaba, Alain Mille & Yannick Prié (2011). « Observation et analyse de comportements collectifs et/ou individuels par la découverte de connaissances issues de l’exploitation d’un corpus de M-Traces d’activité sur simulateur pleine échelle ». EIAH 2011 - Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, 25 may 2011, Mons (Belgium). HAL : hal-01354407.
  • 2009 (3)
    • Conferences (3)
      • International conferences with peer review (3)
        •  Karim Sehaba, Stéphanie Mailles-Viard Metz & Serge Miguet (2009). « User Centered Design & E-Learning, The Case of the Virtual Campus VCIel ». Software, Knowledge Information Management and Applications, 12 october 2009, Fes (Maroc), pp. 295-301. HAL : halshs-00529416.
        •  Damien Clauzel, Karim Sehaba & Yannick Prié (2009). « Modelling and visualising traces for reflexivity in synchronous collaborative systems ». International Conference on Intelligent Networking and Collaborative Systems, Barcelone (Espagne), pp. 16-23. doi : 10.1109/INCOS.2009.55. HAL : hal-00474036. .
        •  Karim Sehaba, Benoît Encelle & Alain Mille (2009). « Adaptive TEL based on Interaction Traces ». In AIED'09 (14 International Conference on Artificial Intelligence in Education) workshop on "Towards User Modeling and Adaptive Systems for All (TUMAS-A 2009): Modeling and Evaluation of Accessible Intelligent Learning Systems", 6 july 2009, Brighton (Royaume-Uni), pp. 33-37. HAL : hal-01437743.

External publications

Publications outside LIRIS for Karim Sehaba (4)

  • 2006 (4)
    • Journals (1)
      • International journals with peer review (1)
        •  Karim Sehaba, Vincent Courboulay & Pascal Estraillier (2006). « Observation and analysis of behaviour of autistic children using an interactive system. ». Technology and Disability Journal, vol. 18, 4, pp. 181-188. HAL : hal-00451086.
    • Conferences (2)
      • International conferences with peer review (2)
        •  Karim Sehaba & Pascal Estraillier (2006). « Game execution control by analysis of player's behaviour ». ACE'06 (ACM SIGCHI International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology), 16 june 2006, Hollywood (États-Unis). HAL : hal-00449604.
        •  Abdallahi Ould Mohamed, Vincent Courboulay, Karim Sehaba & Michel Ménard (2006). « Attention Analysis in Interactive Software for Children with Autism ». The Eighth International ACM SIGACCESS Conference on Computers & Accessibility, 25 october 2006, Portland (États-Unis), pp. 133-140. HAL : hal-00216677. .
    • Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
      •  Karim Sehaba & Pascal Estraillier (2006). « Contrôle d'exécution des jeux par analyse du comportement du joueur ». Intelligence Artificielle et Jeux, Hermès, Chapitre 11. HAL : hal-00449740.

Last update : 2017-06-23 10:52:56