Mohammed Tadlaoui
Former LIRIS member since: 2018-06-30
Quality | PhD student |
Team(s) | SICAL |
Institution | Institut National des Sciences Appliquées de Lyon |
Thesis | Towards an adaptive and semantic learning environment in social networks (click to view details) |
Publications (IdHAL : mohammed-tadlaoui)
Publications LIRIS pour Mohammed Tadlaoui (6)
- 2018 (1)
- HDR, thesis (1)
- Thesis (1)
- Mohammed Tadlaoui (2018). "Système de recommandation de ressources pédagogiques fondé sur les liens sociaux : formalisation et évaluation". HAL : tel-01944884. .
- 2015 (1)
- Conferences (1)
- International conferences with peer review (1)
- Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien George (2015). "Recommendation of Learning Resources Based on Social Relations". CSEDU 2015 - Proceedings of the 7th International Conference on Computer Supported Education, 25 mai 2015, Lisbon (Portugal), pp. 425-432. doi : 10.5220/0005452304250432. HAL : hal-01205730.
- 2014 (3)
- Conferences (2)
- International conferences with peer review (1)
- Mohammed Tadlaoui (2014). "Recommandation de ressources pédagogiques basée sur les relations sociales". RJC EIAH 2014, 17 juin 2014, La Rochelle (France). HAL : hal-01283750.
- National conferences with peer review (1)
- Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien Georges (2014). "Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligne". Journée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", 10 octobre 2014, Chambéry (France). HAL : hal-01497876.
- Others (1)
- Mohammed Tadlaoui, Karim Sehaba & Sébastien George (2014). "Recommandation de ressources pédagogiques dans les réseaux sociaux en ligne". Journée Scientifique "Systèmes de recommandation et réseaux sociaux", 10 octobre 2014, Chambéry (France). Poster. HAL : hal-01283753.
- 2013 (1)
- Book edition (books, chapters, seminars, congress, special numbers) (1)
- Mohammed Tadlaoui, Azeddine Chikh & Karim Bouamrane (2013). "ALEM: A Reference Model for Educational Adaptive Web Applications". Intelligent and Adaptive Educational-Learning Systems : Achievements and Trends, Springer Berlin Heidelberg, pp. 25-48. doi : 10.1007/978-3-642-30171-1_2. HAL : hal-01339317.