Blandine Ginon
Former LIRIS member since: 2015-08-31
Quality | Teaching Assistant |
Team(s) | TWEAK |
Institution | Institut National des Sciences Appliquées de Lyon |
Personal page | http://liris.cnrs.fr/~bginon/ |
Thesis | Generic models and tools to setup epiphytics assistance systems (click to view details) |
Publications (IdHAL : blandine-ginon)
Publications LIRIS pour Blandine Ginon (25)
- 2017 (1)
- Conferences (1)
- National conferences with peer review (1)
- Raphaël Diana, Blandine Ginon & Stéphanie Jean-Daubias (2017). "Un tableau de bord pour le concepteur de systèmes d’assistance". Quels tableaux de bord pour les acteurs de l’éducation ?, 6 juin 2017, Strasbourg (France). HAL : hal-01637958. .
- 2016 (4)
- Journals (1)
- National journals with peer review (1)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias, Pierre-Antoine Champin & Marie Lefevre (2016). "Langage et outils pour la spécification et l'exécution d'assistance à l'utilisateur dans des applications existantes". Revue des Sciences et Technologies de l'Information - Série RIA : Revue d'Intelligence Artificielle, vol. 30, #6, pp. 705-733. doi : 10.3199/JESA.45.1-n. HAL : hal-01403052. .
- Conferences (3)
- International conferences with peer review (3)
- Le Vinh Thai, Stéphanie Jean-Daubias, Blandine Ginon & Marie Lefevre (2016). "Model of articulation between elements of a pedagogical assistance". 11th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), 16 septembre 2016, Lyon (France), pp. 656-659. doi : 10.1007/978-3-319-45153-4_85. HAL : hal-01518597. .
- Blandine Ginon, Simone Stumpf & Stéphanie Jean-Daubias (2016). "Towards the Right Assistance at the Right Time for Using Complex Interfaces". International working conference on Advanced Visual Interfaces, 10 juin 2016, Bari (Italy), pp. 240-243. doi : 10.1145/2909132.2909275. HAL : hal-01402978. .
- Le Vinh Thai, Stéphanie Jean-Daubias, Marie Lefevre & Blandine Ginon (2016). "Model of Articulation between aLDEAS Assistance Rules". DC CSEDU 2016 - Doctorial Consortium of the 8th International Conference on Computer Supported Education, 23 avril 2016, Rome (Italy). HAL : hal-01309161. .
- 2015 (1)
- Conferences (1)
- National conferences with peer review (1)
- Le Vinh Thai, Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias, Marie Lefevre & Pierre-Antoine Champin (2015). "Modèle d'articulation entre les règles définissant un système d'assistance aLDEAS". RJCIA - 13èmes Rencontres des Jeunes Chercheurs en Intelligence Artificielle, 30 juin 2015, Rennes (France), pp. 61-66. HAL : hal-01267129. .
- 2014 (7)
- Journals (1)
- National journals with peer review (1)
- Blandine Ginon & Stéphanie Jean-Daubias (2014). "Une approche unifiée pour proposer des activités interactives entièrement personnalisées sur les profils d’apprenants". Revue des Sciences et Technologies de l'Information - Série TSI : Technique et Science Informatiques, vol. 33, #4, pp. 343-370. HAL : hal-01271706. .
- Conferences (6)
- International conferences with peer review (2)
- Blandine Ginon, Le Vinh Thai, Stéphanie Jean-Daubias, Marie Lefevre & Pierre-Antoine Champin (2014). "Adding epiphytic assistance systems in learning applications using the SEPIA system". EC-TEL - 9th European Conference on Technology Enhanced Learning, 16 septembre 2014, Graz (Austria), pp. 138-151. doi : 10.1007/978-3-319-11200-8_11. HAL : hal-01301072. .
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias, Pierre-Antoine Champin & Marie Lefevre (2014). "aLDEAS: a Language to Define Epiphytic Assistance Systems". EKAW - 19th International Conference on Knowledge Engineering and Knowledge Management, 24 novembre 2014, Linkoping (Sweden), pp. 153-164. doi : 10.1007/978-3-319-13704-9_12. HAL : hal-01301088. .
- National conferences with peer review (1)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias, Pierre-Antoine Champin & Marie Lefevre (2014). "aLDEAS : un langage de définition de systèmes d'assistance épiphytes (Prix du meilleur article d'IC2014)". IC - 25èmes Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances, 16 mai 2014, Clermont-Ferrand (France), pp. 137-148. HAL : hal-01015325. .
- Other conferences (3)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias, Pierre-Antoine Champin & Marie Lefevre (2014). "Setup of epiphytic assistance systems with SEPIA". EKAW - 19th International Conference on Knowledge Engineering and Knowledge Management, 23 novembre 2014, Linkoping (Sweden), pp. 1-4. HAL : hal-01301121. .
- Le Vinh Thai, Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias & Marie Lefevre (2014). "Adapting the SEPIA system to the educational context". EKAW - 19th International Conference on Knowledge Engineering and Knowledge Management, 24 novembre 2014, Linkoping (Sweden), pp. 124-128. HAL : hal-01301104. .
- Le-Vinh Thai & Blandine Ginon (2014). "Exploitation d’assistances épiphytes en contexte éducatif". RJC EIAH, 16 juin 2014, La Rochelle (France), pp. 95-102. HAL : hal-01271925.
- 2013 (3)
- Conferences (2)
- International conferences with peer review (2)
- Blandine Ginon, Pierre-Antoine Champin & Stéphanie Jean-Daubias (2013). "Collecting fine-grained use traces in any application without modifying it". workshop EXPPORT from the conference ICCBR, 8 juillet 2013, New York (United States of America). HAL : hal-01339195. .
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias & Pierre-Antoine Champin (2013). "Mise en place d'un système d'assistance personnalisée dans une application existante". IC - 24èmes Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances, 5 juillet 2013, Lille (France). HAL : hal-01107340. .
- Others (1)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias & Pierre-Antoine Champin (2013). "Adjonction de systèmes d’assistance personnalisée à des EIAH existants". EIAH 2013 - Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, 28 mai 2013, Toulouse (France). Poster. HAL : hal-01339171. .
- 2012 (4)
- Journals (1)
- National journals with peer review (1)
- Blandine Ginon & Stéphanie Jean-Daubias (2012). "Prise en compte des connaissances, capacités et préférences pour une personnalisation multi-aspects des activités sur les profils d’apprenants". STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), vol. 19, pp. 1-33. HAL : hal-01353066. .
- Conferences (3)
- International conferences with peer review (2)
- Blandine Ginon, Pierre-Antoine Champin & Stéphanie Jean-Daubias (2012). "Taking into account users’ knowledge, abilities and preferences to personalize animated assistant agents". International Workshop on Personalization Approaches in Learning Environments (PALE) - Conference User Modeling, Adaptation, and Personalization, 16 juin 2012, Montreal (Canada), pp. 29-34. HAL : hal-01353006. .
- Blandine Ginon (2012). "Towards a generic model for user assistance". Doctoral Consortium of User Modeling, Adaptation, and Personalization, 16 juillet 2012, Montréal (Canada), pp. 356-360. doi : 10.1007/978-3-642-31454-4_35. HAL : hal-01352978.
- National conferences with peer review (1)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias & Pierre-Antoine Champin (2012). "Une assistance générique pour les utilisateurs d'applications fortement orientées connaissances". 23es Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances - IC 2012, 29 juin 2012, Paris (France), pp. 167-174. HAL : hal-00816683. .
- 2011 (3)
- Journals (1)
- National journals with peer review (1)
- Stéphanie Jean-Daubias, Blandine Ginon & Marie Lefevre (2011). "Modèles et outils pour prendre en compte l'évolutivité dans les profils d'apprenants". STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), vol. 18, pp. 1-23. HAL : hal-01354520. .
- Conferences (2)
- International conferences with peer review (2)
- Blandine Ginon, Stéphanie Jean-Daubias & Marie Lefevre (2011). "Evolutive learners profiles". ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 27 juin 2011, Lisbonne (Portugal), pp. 3311-3320. HAL : hal-01354426. .
- Blandine Ginon & Stéphanie Jean-Daubias (2011). "Models and tools to personalize activities on learners profiles". ED-MEDIA 2011 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 27 juin 2011, Lisbonne (Portugal), pp. 3321-3330. HAL : hal-01354427. .
- 2010 (2)
- Conferences (1)
- National conferences with peer review (1)
- Stéphanie Jean-Daubias & Blandine Ginon (2010). "Des profils d’apprenant évolutifs". TICE 2010, 6 décembre 2010, Nancy (France). HAL : hal-01381532. .
- Reports (1)
- Research reports/tecnical reports (1)
- Blandine Ginon & Stéphanie Jean-Daubias (2010). "Étude du concept de profils évolutifs dans le cadre du projet PERLEA". Research report, #RR-LIRIS-2010-007. HAL : hal-04371675. .