Envergure : International
Acronyme Titre Type de projet Dates contrat Partenaire(s)
kdid2022 KDID 2022: 20th anniversary of KDID Workshop Institutions 2022 - 2024
GLADIS Graph-based Learning and Analysis for intrusion Detection in Information Systems ANR 2021 - 2024 Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust
SAPHIR Sensibilization with Albatross association via Pedagogical activities: Humans Involved in Respect of their environment Institutions 2020 - 2022 Fondation Albatross
SAPPORO Safe, Adaptive, and Provable Protocols for Oblivious Robots Operation ANR 2020 - 2024 Tokyo Institute of Technology, Centre d'Etudes et de Recherche en Informatique, Laboratoire d'informatique de Paris 6 - UMR 7606
PLACED Place and Activity centric Dynamic Library services Europe 2017 - 2020 Bibliotek Lundby, Bibliothèque municipale de Lyon , Dokk1–Aarhus Public Libraries, Chalmers University of Technology, ENSSIB, Aarhus University
PrediCat Plateforme orientée services Restful pour la prédiction des catastrophes naturelles Ministère 2017 - 2020 Observatoire du Sahara et du Sahel (OSS), Université de Sfax -Tunisie, Université de la Manouba
Co-tutelle Université Libanaise Institutions 2017 - 2020 Université Libanaise à Beyrouth
BLISS Blockchain skills for ict professionals Europe 2017 - 2020 TELESIG LTD, UNIVERSITY OF TARTU, EXELIA E.E., ASSOCIAZIONE ITALIANA PER L’INFORMATICA E IL CALCOLO AUTOMATICO - AICA , BUSINESS TRAINING SA
DATACAPE Données massives (Big Data) dans les réseaux de capteurs pervasifs Ministère 2017 - 2019 Université Sétif 1
CS4HS Computer science for high school Industrie 2016 - 2017 Fédération Informatique de Lyon
RiskTrack RiskTrack - Tracking tool based on social media for risk assessment on radicalisation Europe 2016 - 2018 Universidad Autonoma De Madrid (UAM)
Tracing Learning Interaction Paths As A Guide to Design Lossless Learning Institutions 2016 - 2018 Georgia Tech Professional Education
GaW Graphs and words CNRS 2016 - 2018 Université de Liège
EmoViz (Coopera) Région 2015 - 2016 Université de Genève, Université McGill
Fog-Sec Fog Security Institutions 2015 - 2018 North East Normal University (NENU)
ComplexLoD Levels of details and perception for complex 3D scenes Région 2015 - 2017 Université de Montréal, Université McGill
DIRICKS Distributed Integration, gaRdening and Investigation for Cultural Knowledge with Streams Institutions 2015 - 2017 NTNU
EmoViz (Explora) Région 2015 - 2016 Université McGill
VET4APPS Developing the Skills of the Mobile App Workforce Europe 2014 - 2016 Académie de Caen GIP-FCIP , Université de Ljubljana , AELP, EXELIA E.E.
Nom Acronyme Type de partenaire Pays Projet(s) concerné(s)
Laboratoire d'Informatique de Grenoble LIG Académique France Games and graphs
Laboratoire Hubert Curien Académique France Constrained Semantic Web of Things
University of Cape Town Académique Afrique du Sud Learning and Inverse Procedural Modelingfor Authoring Large Virtual Worlds
Laboratoire de Physique de l'ENS de Lyon LPENS Académique France Les vélos en libre service automatisé. Un système socio-technique innovant et ses appropriations sociales
Laboratoire de linguistique et didactique des langues étrangères et maternelles LIDILEM Académique France Encyclopedic geographical discourse
Laboratoire d’Informatique de Grenoble LIG Académique France Cartographie des savoirs, Apprentissage de Méthodes Basé sur le Raisonnement à partir de l'Expérience
Laboratoire de Sciences Actuarielle et Financière LSAF Académique France Covid Dynamics
Laboratoire d'Informatique de Nantes Atlantique LINA Académique France Episteme, Human Observatory based on analysis of e-learning traces
Hospices Civils de Lyon HCL Académique France Covid Dynamics
UNIVERSITY OF TARTU Académique Estonie Blockchain skills for ict professionals
Université de Montréal Académique Canada Levels of details and perception for complex 3D scenes
Université de Liège Académique France Graphs and words
CREATIS Académique France Patch Aware Processing of Surfaces
UMR 5600 ENVIRONNEMENT VILLE SOCIÉTÉ EVS Académique France Les vélos en libre service automatisé. Un système socio-technique innovant et ses appropriations sociales
The Alan Turing Institute Académique Royaume-Uni Encyclopedic geographical discourse
laboratoire paragraphe paragraphe Académique France Prévenir et Remédier aux difficultés à lire et à écrire